[Csaladtortenet 2] unokatestvérek házassága

Beus beusmarie at gmail.com
2012. Ápr. 10., K, 12:12:01 CEST

Kedves Tamás!
István állítását számos példával tudom alátámasztani a saját családomból.
Ezért is kezdtem kutatni a lányokat, ugyanis a vezetéknév csak akkor
azonos, ha fiúgyermek fiúgyermeke veszi el a fiútestvér lánygyermekét. De
ha lánygyermekek unokái házasodnak, akkor elsőre nem ötlik szembe, hogy ez
unokatestvéri házasság. Nem mondanám, hogy felekezet-függő, sokkal inkább
vagyon-függő, mint ahogy István is írta. Na meg gondolj csak bele milyen
ismerkedési lehetőség volt az 1800-as években.  A katolikusoknál
diszpenzációt kellett kérni, amit simán meg is adtak. Ezekben az esetekben
az illetékes püspöki/érseki levéltárban megtalálod a kérelmet, s ha
szerencséd van, akkor a kérelem tartalmazza a vőlegény és a menyasszony
leszármazási tábláját is.
Üdv: BBea