[Csaladtortenet 2] Fw: Fw: névváltozás oka

Maria Benedek maria.satumare at yahoo.com
2012. Ápr. 14., Szo, 05:26:04 CEST

            Kedves Dia,vagy Diána  !

     Érdemes volt téged provokálni,legalább együtt gondolkodunk... Mindenki  élvezte bizonyára a névváltozásaid történetét ,és hálás neked érte ,mert segitettél  sokunknak,hogy körülnézzünk saját házunk táján...

     Bizonyára a falumbeli Csatáryak is ilyen  de,félő,még ilyenebb okokból változtattak nevet.Itt  Romániában a Csatáry név  milyen szép magyar név,románul elég  kellemetlen konnotációkat  idéz..."ciotarigu cel batran" még most is hallom a román szomszédok  hangját,amint gúnyolódnak az öreg Cseterky Jánoson,akkor már túl a nyolcvanon,gyermekkerom istenes János bácsiján..."a vén bütyök",vagy ilyesmi...De inkább hiszem,hogy jobban,tisztábban hangzott valami miatt,nem volt annyira agressziven magyar  a mi Cseterky  nevünk,  noha ezt is mindig betűznőm kellett a hivatalokban...Cseterkiként ki lehetett menni  mág Magyarországra a hatvanas évek elején ,és lenni ott  ,sokáig, Kádár kormányának egyik   fontos minisztere...

     Kellemes hétvégét,kedves Dia !

      Benedek Mária Szatmár