[Csaladtortenet 2] megyei levéltárak beolvadása a MOL-ba

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Ápr. 14., Szo, 14:05:19 CEST

Kedves Pista!

Azt hiszem nincs teljesen igazad az utolsó mondatoddal:
"Ez a tulajdonos-váltás a kutatás kérdését természetesen nem érinti."

Szerintem, ha minden levéltár a Magyar Nemzeti Levéltár része, akkor egységesek lesznek a kutatási szabályok, nem rendelkezhetnek a helyi  levéltárak kényük-kedvük szerint.
Így nem százféle szabályzatot kell majd megtanulnunk, adott esetben százötven információ-hely közül megtalálnunk az illetékeset, hanem egységesen, és ha minden jól lesz megszervezve, akkor egy telefonszámon lehet megérdeklődni, hogy a tervezett kutatói utazás dátumakor nincs-e valami megszorítás ott ahova indulunk.

De ha jól emlékszem, akkor Reisz T. Csaba felmentése után ennek a megszervezése lett a feladata. Így remélem ő lesz majd a Magyar Nemzeti Levéltár főigazgatója.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -