[Csaladtortenet 2] otthon születés

Béla Viertl bela.viertl at freemail.hu
2012. Ápr. 18., Sze, 18:44:55 CEST

A jarvanyokkal kapcsolatban egy sajat elmeny. Ukanyam csaladjat kutattam,
aki a felvideki Kajal faluban szuletett. A familysearch oldalon szepen fenn
is vannak a katolikus anyakonyvek es evrol ever kovettem ahogy szulettek a
gyerekek es bizony sok kozuluk meg is halt csecsemokent vagy kis
gyermekkent. Ami sok ev tavlatabol is tragikus volt, azt latni, hogy
Kajalban a halottak szama egyik naprol a masikra hirtelen megugrott -
dedanyam apja, anyja, ket testvere par napon belul meghaltak arvan hagyva
dedanyamat es ket testveret.
1831 volt, a kolera jarvany tombolasa.
Ezert is tartom erdekesnek a csaladfa kutatast, a sajat csaladunk sorsan
keresztul ismerjuk meg a tortenelmet.

Egy kerdes is - ezen ukanyam apjarol annyit irtak be tobbszor is az
anyakonyvbe, hogy Bohemiabol szarmazott. 1831-es halala es eletkora alapjan
lehet tudni, hogy kb 1780-ban szuletett. Azon kivul, hogy vegignezem az
osszes cseh anyakonyvet van jobb megoldas?

Udv
Bela

Message: 3