[Csaladtortenet 2] bérmálás-esküvő vagy fordítva?

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2012. Ápr. 26., Cs, 22:23:43 CEST

Kedves Listatársak!

Eddig úgy tudtam, hogy a r. katolikusoknál a szentségek felvételének
sorrendje kötött, és a soron következő feltételezi az előző meglétét:
keresztség, (szentgyónást követő) szentáldozás, bérmálás, házasság ...

Most szembe kerültem egy esettel, melyben az 1810-ben keresztelt egyén
1829-ben megházasodott, és 1837-ben (már 3 gyermekes apaként) bérmálták!
Lehetséges ez?
Tudom, hogy a bérmálás szentség-kiszolgálását püspök (vagy a
meghatalmazottja) végezhet, ezért voltak települések, ahol akár 1,5-2
évtizedig nem volt bérmálás. De hogy házasság után?

Köszönöm a segítséget!
gy.