[Csaladtortenet 2] polgári házasság anyakönyvezése 1895 után és egy Baumgartner házassága Tóvároson

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Ápr. 27., P, 22:09:31 CEST

Kedves Ágnes és István !

Az alábbi képen egy Baumgatrner  házasságkötése látható

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-21101-22215-67?cc=1452460&wc=MM2D-WPS:n1042881559

Érdekes, hogy bár a házasulók egyike sem Tóvároson lakott, a házasságot még
is itt anyakönyvezték. Több ilyen bejegyzéssel is találkoztam.Milyen
előírás alapján tehették így, ha a jogszabály 1895-től másképp
 rendelkezett?

üdv. A Éva