[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / Kárpátaljai anyakönyvek fotózása - FIGYELEM

"Dr. Várkonyi Tibor" drvt at digitals.hu
2012. Aug. 17., P, 07:05:44 CEST

Kedves Kutatótársak!

Teljesen egyetértek azzal, hogy most a minimálisra kell szorítani a
híreket erről a projektről,
különösen azért mert tudom, hogy milyen elképesztően nehéz kutatni
Ukrajnában,
hát még másolatokat készíteni!

Levelem folytatásában két témával kapcsolatban (megvásárlás, facebook)
engedjétek meg,
hogy aggodalmaimat megosszam veletek.

Az egy egyik (egyébként logikusan felvetett) téma a megvásárlás.
Az anyakönyvek megvásárlása két fő okból (fizikai és jogi) okból nem
járható út.
Fizikailag valószínűsítem én is, hogy vagy megsemmisültek már, vagy
elkülönített helyen (helyeken) vannak,
tehát elérhetetlenek.
Jogilag pedig több okból nem járható út: az anyakönyv nem lehet árucikk,
tulajdonjoga teljesen rendezetlen még itthon is,
emiatt nem lehet eladója és vevője, és fizetésre nyitott bankszámla sem.
Végezetül képzeljétek el azt, ha esetleg a határon az ukrán határőrök
(vagy akárhogy hívják őket) megtalálnának bármilyen ukrán illetőségű
okiratot. Bár nem vagyok büntetőjogász, ukrán meg végképp nem, de
szerintem abban a pillanatban a határon őrizetbe vennének mindenkit:
valamilyen bűncselekmény elkövetése miatt alapos eljárás indulna.
Másképpen szólva: a MACSE-nak nem lehet olyan híre, mintha
"műkincskereskedő" lenne, mert nem is az.

A fentiek alapján csatlakozom Hunyady Lacihoz: a megmozdulás kizárólag
családkutatási célból történik, amire a MACSE hivatott és "jogosult".

Itt jön a másik téma, a facebook:
"Irány a facebook", de javaslom, hogy a facebookon is fontoljuk meg, mit
írunk le, nehogy ez gond legyen a későbbiekben.
Véleményem szerint a facebook újabb -talán nagyobb- problémát jelenthet,
mivel igazi és korlátlan (!) nyilvánosságot jelent,
ezért javasolnám úgy beállítani ezt az oldalt (illetve úgy moderálni),
hogy csak a MACSE tagok léphessenek be rá, senki más.
Ismét képzeljük el, mi történne, ha hirtelen ötszáz ismeretlen személy
bejelentkezne..... azzal aztán tényleg vége lenne a csendességnek.
Ha ez nem megoldható, akkor ezt a lehetőséget sem nagyon javaslom, vagy
nagyon komolyan meg kell szűrni, hogy mi kerül ki rá.

Végezetül mi legyen azon társainkkal, akiknek nincs facebook elérhetőségük?
Esetleg javasolhatnám, hogy kérdéseiket Robinak közvetlenül tegyék fel
(magyarul: nem a listán), aki ezekre privátban válaszol?

Nagyon gyors döntés (!) kellene a facebook témában (mivel működik az
oldal 8 órája), nehogy egyetlen nem MACSE-tag is bekerüljön, mert az oda
felkerülő bármilyen hír egy perc alatt körbejárja a világot, ez pedig
már belép akár a politika területére is. Márpedig mi csak családkutatást
szeretnénk végezni Kárpátalján.

Köszönöm:

Várkonyi Tibor