[Csaladtortenet 2] diszpenzáció latinul

Bárány Péter peter at barany.hu
2012. Dec. 3., H, 16:45:34 CET

Kedves Judit!
Nagyon köszönöm a válaszodat! Őszintén szólva abban
reménykedtem, hogy a "kisregény" második feléből kiderül,
hogy hol történt az  esketés, illetve, hogy ki adta a
diszpenzációt! Ugyanis az ember Ikladon a református Ráday
grófnál dolgozott kulcsárként, s katolikus plebánia
legközelebb Bagon illetve Galgamácsán volt. Itt is
keresztelték a gyerekeket. Feltehető, hogy a gödöllői
archidiaconus elment ide esketni, avagy Gödöllőn keressek?
Üdv.: BPéter

"Babcsányi Judit" <babcsanyi.judit at t-online.hu> írta:

> Kedves Péter!
>
> Ez sima házassági bejegyzés, a dispensatio in tribus
bannis = felmentés a
> háromszori kihirdetés alól.
> Ez a "kisregény" gyönyörűen megadja a felek származását!
Semmi gond nincs

<http://levlista.theka.hu/pipermail/csaladtortenet/attachments/20121127/41847ced/K.Antal-ZsilinszkyDiszp..JPG>
> Támogatott csatolmányok:gif, jpeg, gif, png, pdf; Max.
méret: ~3 MB