[Csaladtortenet 2] Farkas Janos - ozsdolai molnár

Molnos Sándor kukikukac at yahoo.com
2012. Dec. 4., K, 15:58:15 CET

Kedves listatagok!

Feleségem családjának kutatása során találkoztam egy Farkas János nevezetű személlyel, aki a halálesetének anyakönyvi bejegyzése szerint "földműves és lisztelő molnár" volt. Kisiparos minőségének szerettem volna utánanézni, mivel még számomra sem egyértelmű, hol is folytatta mesterségét, ugyanis Kézdimartonoson (Háromszék, Erdély) született, de Ozsdolán (Háromszék, Erdély) halt meg. A XIX. század második felében élt. Segítségeteket azért kérem, mert olvastam a MACSE-honlapon, hogy talán pont egy "molnárokról" szóló adatbázis is kiépülőben van, továbbá megtaláltam az illetőt a RADIXINDEX-en a "Magyarország iparosainak és kereskedőinek czím- és lakjegyzékében (1892)" (ozsdolai molnárként), ahová sajnos előfizetőnek kell lennem az adat megtekintéséhez. Ha valakinek van hozzáférése ezekhez az adatokhoz, és megnézné, hogy pontosan mit is ír róla, és mi a forrás - természetesen
 anélkül, hogy az számára megerőltetést jelentsen - nagyon hálás lennék.

Köszönettel,
Molnos Sándor
Csíkszeredából