[Csaladtortenet 2] A háború borzalmainak megélése

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Feb. 5., V, 22:36:40 CET

 Kedves István!

Anyai ágon rédei vagyok! (1644-től kimutatható a családunk jelenléte)
1945.március 25-én kiürítették a falut, mindenkinek menekülnie kellett, azt mondták, hogy az egész falut felgyújtják.
A lakosság az erdő felé (Csatka, Súr irányába) menekült, 4 napig őrizetlenül hagyva a falut.
Ezalatt mindent kifosztottak, felszedtek, ami mozdítható volt elvittek. Mikor a falu népe visszatért, mindent a nulláról kellett kezdeni. Kemény idők voltak.
Üdv: Imi