[Csaladtortenet 2] Szombathelyről másképpen

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 6., H, 17:51:13 CET

Kedves Listatársak!

Köszönöm a hozzászólásokat. A bombázással kapcsolatban engem elsősorban az
emberi tragédiák érintettek meg. Örülök, hogy most többet is megtudhattam
az eseményekről.

Szombathelyről és környékéről azóta bővültek az ismereteim,
mióta Bükfürdőre járunk gyógyítani megfáradt csontjainkat,és én elkezdtem a
családfa kutatást.Korábban ez a vidék kimaradt utazásainkból. Azt tudtam,
hogy az apukám születésének helye Gyöngyösszőlős, s ez valahogy kapcsolódik
Szombathelyhez.
Aztán a bükfürdői pihenések során egyre többet ismertem meg a vidékből,
apai felmenőim keresése kapcsán pedig egyértelművé vált,hogy őseim egy
része itt élt hajdanán. A kutatás során ismertem meg az általam korábban
sohasem hallott Szombathely körüli kis falvak és az itt élt családok
neveit.S ez felért egy" ismerd meg hazádat " mozgalommal.
Azóta ha Bükfürdőre utazunk és elérünk a Vas Megye táblához, egy kicsit
úgy érzem, hogy hazaértem, pedig már tősgyökeres Komárom megyei vagyok.

Szombathelyről másképpen címen pedig egy évekkel ezelőtti élményemet
szeretném megosztani.

Mikor Bükfürdőn üdültünk, vasárnap délelőttönként be szoktunk utazni
Szombathelyre.Többek között sétáltunk, az amúgy nem túlságosan nagy
főtéren. Egy alkalommal egymással beszélgetve szembejött velünk két férfi.
Az egyiket meglátva földbe gyökerezett a lábam. Mintha az 1960-ban meghalt
apukám jött volna szembe velem.Nem tudtam megszólalni sem.Ők tovább mentek,
én pedig azóta is meg vagyok győződve róla, hogy az ilettő egyik általam
nem ismert rokonom volt. Apukám vonásai nagyon jellegzetesek voltak,
illettek rá, amit Benedek Elek " Édes anyaföldem " című regényében írt. " a
kiülő járomcsont s a mélyen bent ülő szem általános jellemzője az igazi
székely arcnak".

A Szombathely környéken élő Adorján családokról olvastam, hogy
leszármazottai azon székely családoknak, akiket a kalandozásokat lezáró
ausburgi vereség után a nyugati határvidék védelmére ide telepítettek.
Öcsém és a most 5 éves unokája örökölték e vonásokat.

Ilyen emlékeim is vannak Szombathelyről.

Üdv. A Éva