AW: Lengyel hősi halottak MO-on

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 9., Cs, 09:10:14 CET

Kedves Viktor!

Ez egyáltalán nem bizar.
Ugyanis a lengyel menekültek egy jó része azért ment tovább, hogy az agresszorok ellen harcoljon. Az "angol" légierőben is nagyon sok lengyel pilóta volt. Erről mindig is megemlékeznek, amikor a "Battle of Britain" hőseiről beszélnek.
Itt van egy kis idézet:
"...amelyik katona tovább akart menni, francia oldalon harcolni vagy Angliába, azt a Szapáry Erzsi civil ruhában a birtokukra, oda Muraközre, azok átúsztak a folyón, átmentek Jugoszláviába, és Jugoszlávián keresztül ki tudtak menni, és belépni az angol vagy francia hadseregbe...."
(Oral history : http://www.rakovszky.eu/default.shtml?id=LiL4Interview  - 112 képernyő oldal. 24.-28 oldal a "lengyelmentés"-ről .A lábjegyzetek - kb320 - még készülőben)

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -