[Csaladtortenet 2] Lengyel hősi halottak MO-on

Wilde Viktor wilde.viktor at t-online.hu
2012. Feb. 12., V, 22:31:15 CET

Kedves István,
A "bizarr" jelzőt nem pejoratív értelemben használtam, hanem mindenfajta
értékítélet nélkül. Valahogy úgy, hogy "milyen csavarokat tud hozni a sors".
Mert bizarr (morbid, sajátos, akármi) az a lehetőség, hogy egy család
megmenti valaki életét, aztán a valaki két év múlva visszajön és
lebombázza a családot.
Ismétlem, nem ítélem el ezért, mert az események logikus vonala hozta
így. Más dolog, hogy a háború talán önmagában is irracionális.
Tegnap Prágában egy múzeumben tárgybani érdekes adatot találtam: A
R.A.F.-ban (a már fejtegetett lengyelen kívül) nem csupán cseh, hanem
cseh zsidó egység is szolgált.
ÜdWV