[Csaladtortenet 2] Anya neve

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2012. Feb. 15., Sze, 09:26:02 CET

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Egyházi anyakönyvekhez a távolság miatt
még nem tudtam "hozzáférni", a jegyzőnő volt kedves és nagyon készséges
Értényben. Sajnos mivel egyikük sem ott született (1864-ben ill. 1870-ben),
ill. nem is ott kötöttek házasságot, csak később költöztek oda, így csak a
polgári halotti nyakönyvben van nyomuk, 1948-ban, ill. 1950-ben. Ráadásul
dédnagyapám testvére nem is katolikusként lett keresztelve 8evangélikusok
voltak), csak katolikusként halt meg (gondolom áttért a házaságkötéskor),
így a mormon adatok sem segítenek nála sem, és Hosszú istvánnál sem, aki
ugyan r. kath., de nem ad találatot rá ilyen születési évvel az adatbázis.
Se Tamási, se Kónyi, sem Nagyszokoly, ami még szóba jöhetne más családtagok
okán, "nem ismeri" őket.
Képtelenség a sűrű településű Tolna minden egyházi anyakönyvét
végigböngészni, nagyszokolyban pl. az 1800-as években alig volt katolikus,
így hol a ref. hol az evang. anyakönyvekbe írták be az adatokat.
Fentieket nemcsak magam miatt adtam közre, hanem talán másnál is van ilyen,
esetleg ötletet adhat valakinek továbbgondolásra ez a "reménytelennek tűnő"
helyzet. Én itt megrekedtem. Köszönöm mégegyszer az ötleteket, javaslatokat.
Üdvözlettel: Jenő

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 6884 (20120214) __________

http://www.eset.hu