[Csaladtortenet 2] Tatai régi temető

Babcsányi István mcsteve at elender.hu
2012. Feb. 16., Cs, 08:56:49 CET

2009-ben bejártam azt a temetőt. Rendkívül elhanyagolt, de nagyon sok régi
síremlék még áll, néhányat gondoznak is. Nem tűnik úgy, mint ha szervezetten
lopnák a sírköveket, bár az egyik szomszédos ház kertjében (volt temetőőri
ház?) sírkődarabokból volt a sziklakert. Elég morbid.
Úgy emlékszem, van egy kis izraelita parcella is, bent a bozótban, de
sírkövek épek. A temető alsó részén, a házak felett gyakorlatilag már
erdőben van a temető legrégebbi része, emlékeim szerint szép számú igazán
régi, 19. sz. közepi (és talán eleji) kövekkel.
Sajnos nem fotóztam mert magamnak nem találtam semmit (összekevertem egy
másik tetemővel), és nem gondoltam, hogy más ist érdekelhet.
Ha úgy gondolod, temettek oda felmenődet, járj utána minél hamarabb, amíg
nem késő.
Bozótjáró ruha ajánlott.

B.I.