[Csaladtortenet 2] Tatai régi temető

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 16., Cs, 10:48:26 CET

Kedves Imi!

Vártam a válasszal, hátha akad Listatag aki többet tud nálam.Amit eddig
tudtam a témában, azt helyi sajtóban olvastam anno.

Most viszont felhívtam a temetkezési vállalatot,ahol az alábbi információt
kaptam.
A szőlősi úti temető egy régen lezárt temető. Úgy volt, hogy exhumálják a
sírokat, de nincs rá az önkormányzatnak pénze jelenleg, s úgy látszik,hogy
korábban sem volt. A temetőt a temetkezési vállalat gondozza, azt mondta az
ügyintéző bokrok vannak rajta, de a füvet rendszeresen nyírják.

Amit annak idején e témában olvastam az alábbi. A 60-as, vagy 70-es években
építési engedélyt adtak ki a területre, / vagy mellé ? /. Elkezdték az
alapokat kiásni, s több helyen emberi csontok kerültek elő.Ezt valaki
megírta a helyi lapban, s ebből elég nagy botrány keveredett.Több
alkalommal cikkeztek róla, a kegyelet sértés miatt. Akkor merült fel a
exhumálás lehetősége, de hát ez még a mai napig nem történt meg. Lehet,
hogy több ott épült ház alatt is halottak pihennek.  Azt tudni kell, hogy
ez a temető nagyon közel van a tóhoz, az egyik legértékesebb építési
területe lehetne a városnak.Gondolom a korábban itt építkezők ezt is
mérlegelték, mikor nem sokat törődtek azzal, hogy esetleg halottak sírjára
is építkezhetnek.

Üdv. A Éva