[Csaladtortenet 2] mormon - Wiesenthal

Tóthné Edit lefkovic at gmail.com
2012. Feb. 17., P, 18:55:46 CET

A harangozásról jutott eszembe: a legenda szerint a békésiek madzaggal
vették körbe a települést, hogy a harangszót ne hallják a határban
tartózkodók. Vér is folyt, ha madzagosnak neveztek egy békésit.

Manapság pedig rendszeresek Békésen a madzagos napok.

Ugyanolyan változás, mint Csökmőn a sárkánnyal kapcsolatban.

Üdvözlettel

Tóth Sándor