[Csaladtortenet 2] Halottak bejegyzése Szombathely

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 22., Sze, 11:04:17 CET

Kedves Listatársak!

Szombathely 1958.évi halotti anyakönyvében kb. 200 körüli olyan személyt
anyakönyveztek, akiknél a haláleset időpontja 1945. első 5 hónapjában
következett be. A halottak többsége különböző számmal megjelölt hadi
kórházakban, laktanyákban hunyt el. Szép számmal szerepelnek olyanok is,
akik az 1945. március 4-i légitámadás áldozatai voltak.Többségük a csendőr
laktanyában hunyt el a légitámadás következtében,de található olyan áldozat
is akit magán háznál ért a légitámadás.A nevek alapján találtam egypár
olyan személyt is aki zsidó lehetett / talán munkaszolgálatos / ők járvány
kórházban hunytak el.Sok bejegyzett elhunytnál csak a név szerepel, de
sokaknál az azonosításhoz szükséges több adat is megtalálható.Jellemzően
nem szombathelyi lakósok voltak.

Az utólagos bejegyzésekre nem bírósági végzés alapján került sor, hanem a
szombathelyi városi anyakönyvi felügyelet határozata alapján. Nem tudom az
elhunytak addig hol, milyen nyilvántartásban szerepeltek. Mivel a halálok
minden esetben precízen feljegyzésre került úgy gondolom valamely kórházi
anyag lehet az alapja a bejegyzéseknek.
Én nem tudom, hogy a háború utolsó hónapjaiban hogy működhetett a hadi és
egyéb kórházakban, laktanyákban  elhunytak anyakönyvezése , nyilvántartása.
Gondolom az anyakönyvi felügyelet feltüntetett határozata magyarázatot
adhat rá. Számát feltüntették az anyakönyvben.

Talán akad köztünk olyan listatárs, aki még nem találta meg elhunyt,
eltűnt  hozzátartozóját, hátha segíthetek nekik a keresésben. Azt szintén
nem tudom, hogy az anyakönyvezés elmaradása nélkül értesíthették-e a
hozzátartozókat a halál esetekről.
Az elhunytak neveire itt lehet rátalálni

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-23092-31388-90?cc=1452460&wc=13596021

Üdv A Éva