AW: [Csaladtortenet 2] Fw: Molban kutatás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Feb. 22., Sze, 17:58:37 CET

Kedves Zsuzsi!
Mint olvastam, a MOL vett egy film-szkennelőt.
Sokkal jobb lenne, ha a szkennelési költségbe szállna be a MACSE.
Egy jó mikrofilm-olvasó 4x annyiba kerül, mint egy modern PC.
Ezért is térnek át a mormonok a digitalizált és interneten elérhető filmekre.
A filmek extraköltségei sem elhanyagolhatók. Minden olvasás - főleg a régebbi filmeknél - sérülés veszélyét hotdja magában.
A filmet ki kell keresni, előhozni, átadni, majd visszatenni a helyére.
Ez mind költség. Persze az olvasó-hely fenntartása és a készülékek karbantartása is megterheli a MOL költségvetését.
A digitalizált anyag kb 1GB vagy még kevesebb. Egy 2TB-s merevlemez kiskereskedelmi ára most itt kb 110? ezen kb  2,2 ezer filmet lehet tárolni és minimális költséggel rendelkezésre bocsátani.
Ha valakinek másolat kell, akkor azt ő személyesen el tudja végezni egy PC-n.
Míg egy filmet egyszerre csak egy embet nézhet, a digitalizáltat sokan.
Sőt, egy speciális programmal, mely a szerver elérhetőségét szabályozná, akár a saját laptopoddal is meg tudnád nézni. Ez a MOL-nak is könnyítés lenne, mert még a PC-re sem kellene költenie.

Tehát felejtsük el a mikrofilmeket és gondolkodjunk a jövőbeli megoldásokon.
De az Arcanum is olyan megoldásokban gondolkozik, hogy a beszkennelt anyagot online elérhetővé teszi, persze nem egészen ingyenesen.

Talán jó lenne felmérni, hogy melyik filmek azok, melyeket nem valószínű, hogy a mormonok feltesznek a netre, de a MOL-ban ott van a mikrofilm és nagyon sokakat érdekelne.
Talán akkor annak a digitalizálási költségéhez hozzájárulva felkerülhetnének a netreés a MOL honlapján elérhetők lehetnének.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -