[Csaladtortenet 2] Fw: Molban kutatás

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2012. Feb. 22., Sze, 19:17:03 CET

Kedves István,

a 'számaid' egy kicsit sántikálnak!:-)

Keresgéléseim során nagyon sok filmkockát letöltök/elmentek, úgy
egyházi, mint állami filmekről is. Átlagban - mindegyik .gif formátumban
mentve - 2 MB (van 1.5 MB is, de néhány 2.5+ MB terjedelmű). [A
technikai szinten elmaradottaknak 1 MB = 1 millió byte-tal, 1 TB pedig =
1 billió byte-tal - s minden byte-ban 8 'bit' van ... leegyszerűsítve.]

Vannak filmek, amin csak 40-50 filmkocka van, de van sok, amin 6-800,
vagy akár 1000 fölött is van. Tehát *egy* tekercs film kitesz *1* TB-ot.
S mivel - gondolom én - ők nem .gif-ben mentik el a digitalizált
kockákat, hanem .tif-ben, vagy más nem 'bomlodó' formában, a tároló hely
szükséglet messze túlhaladja az általad sugalltakat.

Üdv.     Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com