[Csaladtortenet 2] Kisbirtokos vs. Földműves

Mézes Ádám manofwar at citromail.hu
2012. Feb. 23., Cs, 22:18:44 CET

 Kedves LevTársak,
tapasztalatotok szerint az anyakönyvekben kit neveztek kisbirtokosnak és kit földművesnek? (a jobbágyfelszabadítás utáni anyakönyvekről van szó) Én arra gondoltam, hogy a kisbirtokos nem művelte saját maga a földjét, azonban ez kiesik, ugyanis többről is tudom, hogy igen. Esetleg azt írták kisbirtokosnak, aki a saját földjéből meg tudott élni és nem kellett máshol munkát vállalnia? (mint pl. a földművesnek esetleg)
Ádám