[Csaladtortenet 2] adalék a polgári anyakönyvezés történetéhez

Eötvös György eotvos at familytree.hu
2012. Feb. 24., P, 09:33:44 CET

Kis kiegészítés. Románia pl megelőzött minket a polgári anyakönyvezés
bevezetésében. (persze most Moldváról, Havasalföldről, a Kárpátokon túli
területről beszélek)
1865-ben adták ki a rendeletet, pontosabban ekkor jelent meg az első
Ptk., ez szabályozta az anyakönyvezést. Gyakorlatilag néhány év
eltolódással el is kezdték, általában 1868-tól már mindenhol
anyakönyveztek. Az 1870-es évek végéig cirill betűkkel írták.
Alexandru Ioan Cuza nevéhez fűződik az egész reformáció. Őt 1859-ben
Moldova és Havasalföld uralkodójává válasszák, ezáltal létrejött a két
tartomány egyesülése.
Majd rendberakta az országot, azóta sem volt Romániának ilyen uralkodója!

Eötvös György
signature <http://www.familytree.hu>