[Csaladtortenet 2] latin segítséget kérnék :-(

Roland Ákos Jakab gunslingernew at yahoo.co.uk
2012. Feb. 24., P, 17:49:17 CET

Sziasztok!

Az ösküi evangélikus anyakönyvekben kutattam az őseim után a MOL-ban, sajnos lefotózni nem tudtam, ezért csak leírtam, amit a latinból ki tudtam bogarászni. Kérlek segítsetek értelmezni.

Egyi ideje kutatom már a Czaltyik nevű öseim nyomát, ami időben visszafelé Bakonycsernyéről Lajoskomáromba, majd onnan Öskübe vezetett, ahová viszont minden bizonnyal betelepült az ilyen nevü ős. 1721-től van ott anyakönyvezés.

Az első nyom, amire bukkantam egy esketés:
1756:  26. Jan.: Paulus Czaltik juvenis professione sua pellio copulatus est cum virgine Helena Joh: Prokssa filia.

Ebből azt vettem ki, hogy egy Czaltyik Pál nevű szűcs elvett egy falubeli szüzet.

Születtek, haltak gyerekeik, míg az egyik, szintén felmenőm megházasodott. Itt az alábbi található:
1783: 10. Febr. : Paulus Czaltik Juvenis hujas (bujas?) filiusq(u)i legitimus Circumspecti Viri Pauli Czatik et Matris Helena Proksa, Annor 25. copulatus est cum honesta viroine Juditha nata Sogorko Juioche Suriensis, Aorum 17. Adsistenty Paulo Staßny et Joh: Pavelka.

E szerint egy súri leányzót vett el az ifjú. Vajon mi lehet az a "Circumspecti Viri" jelző az idsebb Pál neve előtt?

Majd meghalt az öreg:
1791: 15.February: Circumpectus Vir Paulus Czaltik Jurassor(?) et antea etian(?) Curator et Patronus optim. Ecetæ nostræ intra spabium 83[…] dier., magn. cum luctu anno ætatis 55 obut collectaqui fun: humat.

Itt a temetési infókon kívül megint "Circumpectus Vir" és további jelzőkkel illetik, amit nem értek. :-(

Van még egy rejtélyes halotti bejegyzés.
1752: 2.September: Steph: Zaltyk filia mmor natu nomine Juditha octo annorum et frium(?) mensium cum concione sepultæ.

Kérem, hogy aki tud egy kicsi latin segítséget adni, az nézzen rá, hátha kiderül valami, amiből tovább mehetek.

Ezer köszönet: Ákos