[Csaladtortenet 2] latin segítséget kérnék :-(

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2012. Feb. 24., P, 21:57:19 CET

Az utsóhoz nagyjából
Zaltyk István Judit nevű leánya 8 év 3 (talán trium az a frium) hónaposan
találkozott a halállal)

1756:  26. Jan.: Paulus Czaltik juvenis professione sua pellio copulatus
> est cum virgine Helena Joh: Prokssa filia.
>
> Ebből azt vettem ki, hogy egy Czaltyik Pál nevű szűcs elvett egy falubeli
> szüzet.

én inkább: "Czaltyk Pál ifjú szűcs házasodott *hajadon* Proksa Ilonával,
János leányával" fordítanám.

a körülölelt, körülfogott férfihoz (Circumsplectus Vir) nem tudok mit lőni,
ehhez mind az angol, mind a német nyelvismeretem gyenge - Babcsányi Pista
talán megtalálja a megoldást :)

Üdv:
Krisztián