[Csaladtortenet 2] Kempelen Béla munkája

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2012. Feb. 25., Szo, 14:26:02 CET

Tisztelt Listatársak!

Már sokszor ejtettünk szót Nagy Iván, Kempelen Béla vagy akár Pálmay József
és a többiek fontos munkáiról.

Most megint találtam valamit:

Az anyakönyvek feldolgozása során felmerül egy név: *Belopotoczky*

Nosza: gondoltam: beírom a Kempelenbe, hiszen az itt meg is van nekem
CD-ROM formában.

Magáról a családról semmilyen adat nincsen, bár szerintem a névből a végén
lévő "y" miatt egyértelmű: 90%, hogy ők nemesek.

Ezt ellenőrizni igyekeztem a MOL-honlapon is, ahol 1 dokumentum van ilyen
névvel, de -hiányos latin tudásom miatt- számomra nem derül ki, hogy ez az
okirat miről is szól.

Ugyanakkor: Ha a levéltár is jegyzi, és a név is adja, hogy nemesek, akkor
a család miért nincsen benne a Kempelenben, miért csak egy másik családba
beházasodottként van 1 ember feltüntetve?

Máris hozzáteszem:
1. Ezzel együtt az ilyenféle munkák kiváló alapok.
2. Na ilyenekre gondoltam, amikor arra céloztam, hogy az ilyen
hiányosságokat talán érdemes lenne összegyűjteni.

Tisztelettel:

Solymosi Tamás