[Csaladtortenet 2] Halottak anyakönyvezése

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Feb. 28., K, 14:33:16 CET

   Kedves Listatársak! József felvetésén már én is gondolkoztam, én sem találkoztam még egy anyakönyvben sem az idegen katonák bejegyzéseivel. Magyar katonákkal már igen, itt a Bakonyban sok Alföldről származó katonát találtam már anyakönyvekben (sok katonaszökevény volt közöttük, kivégezték őket)  Szülőfalum területén kb.60 szovjet katona esett el, őket ott tmették el előszőr, ahol meghaltak, a határ különböző pontjain. 1946-ban, mikor már elcsendesedett a háborús borzalom, összeszedték őket, és egy helyre, a ma is létező úgynevezett "Ruszki temetőbe" temették őket. Ma is ott vannak, de ezeket már évtizedek óta nem gondozza senki. Egy név sem maradt meg az utókornak közülük. A német katonákat viszont a falu temetőjébe temették, és ezeket végig gondozták a falubeliek. Gyermekkoromból 5 vagy 6 sírkeresztre emlékszem, ezek közül kettőn volt név, a többi "Ismeretlen katona" Az egyik Hans volt, a másik pedig egy Willy Fontein (ez nem épp egy tipikus német név)  Őket 1997-ben vagy 98-ben exhumálták és elvitték valahova Budapest mellé egy német katonai temetőbe. Ennyit tudtam hozzátenni a témához.  Szép napot! Imi