[Csaladtortenet 2] Halottak anyakönyvezése

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Feb. 28., K, 13:38:58 CET

Kedves Éva!Mivel a háborús cselekmények során elesetteknek többnyire ismeretlen volt a születési helye, nem tudták értesíteni a születési anyakönyvet kiállító hatóságot, ezekben a hetekben amúgy is szétesett a polgári közigazgatás, benne az anyakönyvezési rendszer is, emiatt fordult elő például, hogy halottakat csak 1 hét, neadjisten 1 hónap múlva anyakönyveztek. A főszabály egyébként itt is ugyanaz volt, mint mindig, vagyis a halálesetet a megtörténte szerinti helységben anyakönyvezték, és ha tudták a születési helyet, értesítették az UB bejegyzés megtétele miatt. Az időpont amit írsz, Vas megye esetében az a hét volt, amikor Vas megyén végigvonult a háborús front, 1945 március utolsó hetében.Amit viszont én sem értek,hogy miért nem kerültek bele az anyakönyvekbe a háborús események során meghalt nem magyar állampolgárok (német és szovjet katonák), én legalábbis egy erdőben 46-ban talált ismeretlen orosz női holttest kivételével sehol sem találkoztam velük, pedig láttam már jó pár halotti anyakönyvet. Erre talán tud valaki válaszolni, hogy őket hogyan és ki tartotta nyilván. A legtöbbjüket a helyi temetőkben temették el, de aránylag rövid időn belül begyűjtötték őket központi temetőkbe.NJ