[Csaladtortenet 2] Halottak anyakönyvezése

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2012. Feb. 28., K, 17:51:17 CET

 Szia Viktor!

Amiről írtál, az szerintem a Tés-Csőszpusztai orosz temető lehet, ha jól emlékszem.
Most a csatkairól írtam. Ahhoz képest, hogy a falunkban nem volt szinte semmi komolyabb harc, elég sok szovjet elesett, főleg Koromla pusztánál, valamint a mai Orosz temető helyén (Kossuth utcai kertek vége).

A német katonák sírjait szépen gondozták a falubeliek az exhumálásig. (A szovjetekét a KISZ gondozta)
Sok idős ember mesélte, hogy a német katonákkal szinte semmi baj nem volt, az oroszokkal annál inkább, hozzájuk köthető mind a 7 civil áldozat.
A Fontein név franciásan hangzik, talán valami hugenotta család lehetett, akiknek menekülni kellett a protestáns üldözések alatt.
Üdv, Imi