[Csaladtortenet 2] Halottak anyakönyvezése / összefoglaló/

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2012. Feb. 28., K, 21:31:18 CET

Kedves Listatársak!

Mivel ezt a vitát az én bejegyzésem indította el  /nem gondoltam politikai
vitára /  had zárjam én le azzal, hogy összefoglaljam mindazt, amit erről a
témáról tudnunk kell.

1. mindenkit ott kell anyakönyvezni, ahol elhunyt, függetlenül attól hol
lakott, hol temették el

2. kivétel lehet ezen fő szabály alól az,aki katonaként hunyt el ,őt a HM
értesítése alapján jegyezték be a polgári anyakönyvekbe,ott ahol az utolsó
bejelentett lakóhelye volt, vagy ahol született / azt hiszem többen vagyunk
olyanok, akik ilyen bejegyzésekkel a  mormonok jóvoltából most találkozunk
először, hisz a családi adatokat az 1900-as első felétől  többnyire
ismerhettük, nem kellett levéltárban keresni őket /

3. aztán vannak kivételek, akiket sem ide, sem oda nem lehet besorolni /
talán ezen esetek megismeréséhez, megértéséhez adhat segítséget ez a lista,
ahol leírhatjuk kutatási tapasztalatainkat, kérdéseinkre választ kaphatunk
/.

Én a családom adatainak megismeréséhez a kutatást először a házassági,
utána a halotti anyakönyvek kutatásával kezdtem, utoljára hagytam a
születési anyakönyveket / a nagy csecsemő halandóság miatt /.  Nekem nagyon
bevált.

Szívesen olvasom mások kutatási módszereit is

Üdv. A Éva