[Csaladtortenet 2] házassági szokás/jog

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Jan. 3., K, 20:06:48 CET

Katolikusoknál is így volt, szerintem ez nem volt vallásfüggő, inkább ősi szokásjog, hogy feleségül VESZ, vagyis VISZ a vőlegény, az egész szokásrendszer erre épült, lásd a násznagy szövegeket, kikérő a lányos háztól, búcsúzik a menyasszony szüleitől, testvéreitől és a többi. Belterjes falvak esetében is mindig a lányos háznál volt a lagzi!NJ