AW: [Csaladtortenet 2] házassági szokás/jog

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 3., K, 20:28:42 CET

Kedves Barátaim!

Először BUÉK.

Mint párszor megírtam, egy kis helységben élek, így bizonyos dolgokban a régi dolgok megmaradtak.
Nálunk majdnem minden esetben a lány örökölte a földet, a férje költözött ide.
Lehet, hogy nem volt fiú örökös, de volt olyan eset is, hogy volt, de ő a feleségéékhez költözött.
Talán ilyen dolgok is közbejátszottak a szokások kialakításába.

De az anyakönyveket nézve az is sokszor feltünt, hogy a gyerekek az anya falvában lettek megkeresztelve. Aztán később a férjnél, vagy az elsők az egyik, középsők a mésik, majd megint az előbbin. Vagyis nehéz egy általános szabályt levonni.
Van egyolyan elmélet, hogy azoknak a férfiaknak, kik nehéz testi munkát végeznek inkább lányaik, míg az asztalnál űlőknél inkább fiuk születnek. (Persze ittz a fogantatás előtti aránylag rövid idot kell érteni.)

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -