AW: [Csaladtortenet 2] házassági szokás/jog

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 3., K, 22:24:49 CET

Kedves Pál!

Nemcsak, hogy az igazolta, hanem arra a címre az eskető papnak vissza kell(ett) igazolnia, hogy megeskette a párokat.
Mikor megházasodtam (Münchenben) attól a plébániától, ahol megkereszteltek kellett kérnem egy új anyakönyvi kivonatot/keresztlevele. (Bp. Városmajor)
Ha lett volna már előtte egy házasságom, annak benne kellett volna lennie. Ez a bigámia megelőzésére, megnehezítésére szolgál.
Gondolom, hogy ha egyházilag megsemmísítik a házasságot, akkot azt ott is bevezetik.
Ha pedig az egyik házastárs meghal, akkor elég annak a bizonyítéka, mert nem hiszem, hogy a hártamaradottak jelentik azt az illetékes plébániának. (De jó lenne nekünk, ha ez lenne az előírás: a keresztelői anyakönyvben minden ott lenne.)

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -