[Csaladtortenet 2] házassági szokás/jog

KurucsaI Pál kurucsai at gmail.com
2012. Jan. 3., K, 22:48:16 CET

Kedves István!

Szerencsére, ma már minden bekerül a kereszteltek anyakönyvébe:
(bérmálás, házasság, halál).

Manapság egy sablon szöveget takar az elbocsátó levél. Ugyanaz a
szövegezése a keresztszülő, bérmaszülő, házasság esetén. A plébános
csak beírja a nevet, születési adatot, és aláhúzza, hogy mihez
(keresztszülőség, bérmaszülőség, házasulás) állította ki a levelet.
Az eskető plébános az elbocsátó levél birtokában tudja, hogy mely
plébánia felé kell jeleznie, hogy megtörtént a házasság. A
"keresztelő" plébánián pedig bejegyzik a visszaigazolás alapján, hogy
felvette a házassg szentségét.
Ez legalább 100 éve működik. Én ezen az elven elindulva
állítottam/állítom össze a településünk málenkij robotra elhurcolt
lakosainak "kartonját", pedig azok között van olyan, aki még a 19.
században született.

Üdvözlettel,
Kurucsai Pál