[Csaladtortenet 2] "UB-jegyzék"

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2012. Jan. 4., Sze, 14:28:59 CET

Kedves Klára!

Szerintem nincs olyan, hogy "UB-jegyzék".
A keresztelésnél utólag felvitt pl. UB 1918/25 azt jelenti, hogy 1918-ban a
25. bejegyzésnél van valami, általában a halotti anyakönyvben az illető
halála.
Számomra nem egyértelmű, hogy az adott településen, vagy máshol halt-e meg
az illető, mert nem emlékszem, hogy településnevet láttam-e már...
Van ahol kettő-három UB is szerepel, ilyenkor sokminden lehet...
A házasságiba felvitt UB az elsőnek elhunyt házaspár halálának bejegyzésére
utal (a házasság "felbomlása" halál által).

Az 50-es években előszeretettel írták be UB-nak nők esetében, hogy mikor,
hol, kivel házasodott (férjezett neve mi lett), néha azt is, hol halt meg az
illető - ennek persze örül a kutató.

üdv: Előd

Én ara az UB jegyzékre gondoltam, ami alapján a levéltárak bevezetik a
másodpéldányokba az UB számokat. Konkrétan a születési anyakönyvbe beírt
UB/évszám érdekelne, mert nem a születési helyén halt meg az illető.
Gondolom, a jegyzékben szerepel az elhalálozás helye, ezért érdekelne, hogy
kutatható-e a jegyzék.