[Csaladtortenet 2] Csaladtortenet 2] Anonym

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Jan. 6., P, 10:41:38 CET

Kedves Jóska!

Ezzel a formával még nem találkoztam, de sok olyannal, hogy 'halva
született, nevet nem kapott gyermek'. Valószínűleg ez is azt jelentheti.
Gondolom a szülőknek könnyebb volt így, hogy nem kapott nevet a pici. Amivel
viszont én találkoztam (épp a saját családomban az 1700-as
évek közepén), számomra elég érdekes volt: ha egy meghalt kisgyerek után
hasonló nemű született, akkor ő is azt a keresztnevet kapta,
mint a meghalt kisgyerek.

Üdv,

Szilvágyi Gábor