[Csaladtortenet 2] harmad-fok

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 7., Szo, 13:36:10 CET

Kedves Listatársak!

Hadd kotyogjak én is bele a vitába.

Először is egy nemrég olvasott esetet említek.
Valahol (azt hiszem Délafrikában)  mikor meghaltak a szülők, két különböző család fogadta örökbe a gyerekeket. Azok nem is tudtak arról, hogy örökbefogadottak, hogy van vérbeli testvérük. Az egyetemen találkoztak, egymásba szerettek, összeköltöztak s akkor mikor megszületett a gyerekük és beszerezték a szükséges okmányokat, sült ki, hogy testvérek.

Ezt azért is írtam bevezetéskénk, mert ez mutatja, hogy közeli rokonoknak affinitása lehet egymás iránt. Ezt esetleg még a szülők is támogathatják.
De sok okból esetleg a szülők szeretnék, hogy két unokatestvér összeházasodjon, de ki sem állhatják egymást. Az egyházi törvények általi tilalom megmenti őket.

De a vérbosszú is egy ismeretes jelenség. Mármost, ha közeli rokonok egymásközt házasodnak, olyan erős lehet az összetartás, hogy adott esetben mindenki más ellenség ellenségnek számíthat. (A vérbosszú a véglet) Ez pedig egy szélesebb társadalomra veszélyes.
Talán ezért is volt a harmadfokig való tilalom.
Lehet, hogy ez is volt az ok, hogy egyetlen Rakovszky/Féja házasságról sem tudok: Mire negyedfokú lett a rokonság egy évszázad is eltelt a családok szétágazása között, de lehet, hogy a feleségek révén még több is.
Így a rokonsági tilalom bebetonozódott.

De olyan is volt a családban, amikor a megözvegyült férfi a saját unokahugát vette feleségül.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -