[Csaladtortenet 2] harmad-fok

Dr. Szegõ Ágnes orban_99 at yahoo.com
2012. Jan. 7., Szo, 15:25:15 CET

A rokoni házasságok a zsidók között is gyakoriak voltak, főleg a szegényebb időkben. A saját családunkban is meglepődtem, amikor dédanyám testvére és első unokatestvérük házasságát megtaláltam. Több gyerek született, felnőttek, majd nekik is gyerekeik születtek, és ráadásul két unokájuk - akik szintén első unokatestvérek voltak - összeházasodtak. Ebből a házasságból már nem született utód, de örökbefogadták az egyik rokon gyermekét.
A másik, hogy történészi kutatásaim során azt találtam, hogy szinte minden alkalommal a zsidóknál is az volt a szokás, hogy a menyasszony lakóhelyén kötötték meg a házasságot.
Szegő Ágnes
könyvtáros, történész