[Csaladtortenet 2] harmad-fok

Csuti Elemér scsuti at vnet.hu
2012. Jan. 9., H, 09:48:02 CET

bocsánat, hogy egy másik is közbekotyog:
olvasván a harmadfok témát, feltűnt, hogy némi keveredés van a fogalmakat
illetően.
a rokonság fokát úgy lehet meghatározni, hogy megszámláljuk azt, hogy a
rokonsági viszony létrejöttéhez hány biológiai értelemben vett "találkozás"
szükséges.
így aztán a szülő-gyermek elsőfokú, a testvérek másodfokú rokonai egymásnak.
úgyszintén másodfokú rokona egymáésnak a nagyszülő-unoka.
a fenti rokonság nem azonos a magyar köznyelvben használt első-, másod-,
harmadfokú unokatestvérséggel, ugyanis a fenti szabály miatt az elsőfokú
unokatestvérek negyedfokú rokonai egymásnak. a másodunokatestvérek
hatodfokú, a harmadunokatestvérek nyolcadfokú rokonai egymásnak.
üdv, -e-