AW: [Csaladtortenet 2] Toborzás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 12., Cs, 13:26:36 CET

Kedves Imre!

Az eredményeid engem is érdekelnek - történelmi szempontból.
De az is érdekes lenne, hogy miképp ment a "toborzás"? Mennyire jószántukból álltak be, vagy valami trükköt is használtak a toborzók? (Az ilyeneknek hosszú tradíciója van. pl. régen az angol tengerészetnél úgy toboroztak, hogy leitatták a "matróz-jelölteket" és azok csak a hajón, a tengeren ébredtek fel. Úszni nem tudtak, hát maradni kényszerültek.)

A következőt tudom:
1.) volt egy MO-ra kényszerített megegyezés, hogy a német-nemzetiségűek a katonai szolgálatukat nem teljesíthatik a honvédségban, hanem a csak Waffen-SS kötelékeiben.
2.) Ismert, hogy néhány túlbuzgó ember milyen galibát csinálhat.
Már a 20-as években szervezkedtek Baranyában "Német Kultúr-kör" alapon, melybe embereket tudtuk nélkül, akaratuk ellenére fel vettek a listára. Sőt kiskorúakat is. Ez pedig  törvényellenes volt, így be is tiltották őket.
Valószínűnek tartom, hogy ugyanez volt  helyzet a Volkbunddal is.

A szövetségesek ismertek egy a Volksbundtól származó adatot, hogy hány tagja volt a szervezetnek. Csak az a kérdés, hogy ez mennyire volt valós és mennyire propaganda.

Minden esetre a szövetségesek azt mondták, hogy ezeket, vagyis ennyit ki kell telepíteni MO-ról.

De a VB szervezői hirtelen köpenyeget váltottak és mint elkötelezett kommunista bányászok stb nélkülözhetetlenek voltak az ország számára.
De a kitelepítendők száma meg volt határozva, így helyettük másokat telepítettek ki.

3.) Ismerve Hitler trükkjeit (és Ribbentrop utasítását), azt is el tudom képzelni, hogy a Waffen-SS-ben szolgálóknak egyszeűen kiosztották a nyilas egyenruhákat és őket is kivezényelték a zsidókat begyüjteni. (talán a konkurrencia megsemmísítése még akkor sem volt az innyük ellenére, ha nem voltak antiszemiták.)
1944 okt 15-e után a náciknak az is volt céljuk, hogy mindenféle disznóságot, amit tk. ők követtek el, forszíroztak, a magyarság nyakába varják.

4.) Olyan esetekről is tudok, amikor német tisztek pár német szót tudó polgárokat  a Wehrmachtba kényszerítettek. Ezek közül egész falvak vannak itt NO-ban.

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -