[Csaladtortenet 2] Lenti háborús halottak

Németh József nemethjozsef10 at freemail.hu
2012. Jan. 12., Cs, 17:51:33 CET

 Kedves Gábor!Igen, de ő háborús halottként a frointon halt meg. Így még korai is az 5 éves eltérés. Ugyanis aki eltűnt a háborúban, azt csak a halála után 10 évvel nyilváníthatták holttá. Számtalan ilyen bejegyzéssel találkoztam 1924-27 között. Ebből persze adódtak problémák, mert az özvegy nem tudott addig férjhez menni.Visszatérve a Lenti esetekre, ott civil áldozatok voltak, így érthetetlen számomra, hogy akit lelőttek az oroszok a faluban, azt csak hetekkel később, ne adj isten csak egy hónap múlva vezették be a halotti anyakönyvbe. Ezt tartottam érdekesnek és érthetetlennek.. Arra gondoltam, hogy szünetelt a polgári közigazgatás, így anyakönyvvezető sem volt egy ideig, talán azért.NJ