[Csaladtortenet 2] Toborzás

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2012. Jan. 12., Cs, 22:10:12 CET

Nekem kicsit más a véleményem a magyarok sovinizmusáról. Ezt a népet a
saját (?) Habsburg királyai próbáltak ellehetetleníteni, a nyelvétől
megfosztani. Várai zömét felrobbantották, az országot gyarmatként
kezelték. Idegeneket telepítettek be nagy számban, akiket sakkban tartás
céljából a magyarok ellen uszítottak. Nem is rossz hatásfokkal, ma igen
kevés szó esik a Délvidéki és Erdélyi borzalmas vérengzésekről, amit
ezek a nemzetiségek elkövettek. 1848-ban a soviniszta magyarok Erdély
egy részében azt követelték, hogy magyarul IS tanuljanak az iskolákban.
De jó lenne, ha ma a románoknak ezt kellene tenniük a magyarlakta
területeken. Szóval szerintem az nem sovinizmus volt, hanem egy a saját
hazájában megnyomorított nép próbálta az önbecsülését visszaszerezni.

Üdv,

Szilvágyi Gábor