AW: [Csaladtortenet 2] Toborzás

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2012. Jan. 13., P, 10:25:00 CET

Kedves Csaba!

Abban nem értek teljesen egyet Veled, hogy nem voltunk toleránsabbak más népeknél!
1.) a Német-Római birodalom kiterjesztette a határait kelet felé az elbán túlra,ahol szlávok éltek. Hányan beszélnek ott még egy szláv nyelvet? Csak egy kis szorb közösség.
2.) Szilézia lengyel/szláv vidék volt. Elnémetesítettéjk. (Lehet hogy a mai szlovákok jó részének az ősei akkor MO-ra menekültek?)
3.) Anglia meghódította Wales-et és Írországot. Rájuk kényszerítették az angol nyelvet. (Mint angol állampolgár mondom ezt!)
4.) Hány kisebbséget oroszosítottak el Ororszországban?
5.) Hány indián törzs tudta a nyelvét megtartani Amerikában? (Észak/Közép/Dél)

Ezzel szemben MO-on a szászok, szlávok megtartották a nyelvüket és ebből nagyon sokáig nem is volt probléma.

Nem voltunk toleránsabbak? Talán jobb lett volna ha nem.
Melyik másik országban vannak kisebbségi önkormányzatok?
Mi a helyzet Franciaországban a Bretonokkal? Használhatják a nyelvüket, vagy még mindig olyan táblák vannak a Bretaign-i iskolákban, hogy "A földre köpni és bretonul beszélni tilos"?

Üdv.
István

- * -  A IV. Családkutatói Találkozó elöadásainak elérhetösége: www.rakovszky.net - * -

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -