[Csaladtortenet 2] Ki és betelepités

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2012. Jan. 13., P, 15:46:47 CET

Megpróbálom más tárggyal elküldeni délelőtt írt levelem, hátha így megjelenik a listán. Üdv. A Éva

----------Eredeti üzenet----------Dátum:2012. január 13., péntek, 10:53:36
Feladó:"Adorján Éva"
Tárgy:Toborzás
Címzett:csaladtortenet

Kedves Imre! Teljes mértékben egyetértek azzal a véleményeddel, hogy a kitelepités / és a betelepités is / történelmünk része. Amely családot pedig érintett, a családfa kutatása során, ezt a témát nem tudja megkerülni.Hisz a kitelepitett nagyszülők, unokatestvérek és a többi rokonok is a családhoz tartoznak, felmenőik pedig több mint 200 évig itt éltek  és beágyazódtak társadalmunkba.Tehát segitsük egymást, politikai felhangok nélkül abban,hogy ismereteink e téren is bővüljenek. Én soha életemben nem politizáltam, a családfakutatás során e témát mégsem tudtam megkerülni.Férjem felmenői az 1600-as évek közepén már Magyarországon éltek adataikat megtaláltam Mosonszolnok anyakönyveiben, melyek 1685-től maradtak fenn. A faluból amelyet vizsgáltam pedig olyan vegyes házasságban élő, echte magyar nevű családokat is kitelepitettek, mint Varga, Fábián Gór, Szalai, stb.Véleményem szerint pont a kis közösségek , a családok kutatása segíthet abban, hogy békében, gyülölet nélkül éljünk .Gyermekemnek, unokáimnak ép úgy őseik ők is, mint az én 1700 évek elejéig fellelt református, evangélikus és katolikus felmenőim. Üdv. A Éva