[Csaladtortenet 2] érdemes elgondolkodni

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2012. Jan. 15., V, 23:49:27 CET

Kedves Tamás!
Magam is tapasztaltam, hogy a családfát vezető őseim egy része - eléggé
el nem ítélhető módon nem kalkuláva egy későbbi emancipációra -
feltűnően mérsékelt érdeklődést tanusított a családi nevet és vagyont
tovább nem adó lányok későbbi sorsa iránt. A XVIII. századi egyik
családfán egy-egy leszármazó esetén egyesek csak annyit tartottak
érdemesnek feltüntetni, hogy "lány"... Miután így még a nevét sem
tudjuk, hagytak némi kihívást az utókor számára.
Persze ez még egészen más világ volt.
(sipeki) BalásPista