[Csaladtortenet 2] svájci kutatótársainkról két cikk

kzsuzsi kzsuzsi17 at freemail.hu
2012. Jan. 19., Cs, 09:06:52 CET

Kedves Listaolvasók!

Ime két interneten megjelent cikk a svájci családtörténeti kutatásról.
Az interjúból kiderül, hogy az amerikaiak 3. legnépszerűbb hobbija a családfakutatás (előtte a fűnyírás van :-) ), ill. hogy ezen a téren Svájcban sincs főiskolai szintű oktatás, inkább a levéltárak és profi genealogósuk indítanak tanfolyamokat. Kantonokként változó a levéltárak kutatási díjai, pl. Graubünden olcsónak számít (személy szerint én  ingyen kaptam adatokat), de Bernben igen csak bonyolult és drága a kutatás - a cikk szerint. Svájcban nagy hangsúlyt tesznek az adatvédelemre, így a családtörténeti kutatóknak nehezebb dolguk van, mint németországi társaiknak, ahol a halotti anyakönyvek csak 30 évre védettek, Svájcban 70 évre. További érdekességek a cikkben:
http://www.nzz.ch/nachrichten/startseite/manche_leute_sammeln_ahnen_wie_andere_briefmarken_1.14354578.html
http://www.nzz.ch/nachrichten/bildung_gesellschaft/auf_der_suche_nach_den_eigenen_wurzeln_1.14354576.html

Üdv.
Zsuzsi