[Csaladtortenet 2] tömeges

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2012. Jan. 22., V, 14:53:16 CET

Kedves Gábor!

Mielőtt pánik törne ki!!

Az Alföldön, de különösen Békés megyében  az ivóvíz arzéntartalmával van
probléma!

"Az uniós szabályzások, különösen az arzéntartalom tekintetében, jelentős
szigorításokat irányoznak elő a vízminőségben. A ma még elfogadott magyar
50 mikrogramm/liter értékről 10 mikrogramm/liter értékre kell csökkenteni
az ivóvíz maximum arzéntartalmát mindenhol az országban. Tekintve, hogy az
év végével hatályba lépő uniós határértéket a víz arzéntartalma ma még a
megyének több pontján meghaladja, a szakemberek keresik annak a
lehetőségét, hogy eleget tegyenek a legújabb szabályzásoknak is."

Az egészségre való hatásként ma elfogadott, hogy nő a gyermekhalandóság és
bizonyos rákbetegségek előfordulása, valamint a gyerekek értelmi fejlődését
is negatívan befolyásolja.
A cukorhoz hasonló megjelenésű és íztelen diarzén-trioxidot (As2O3)
gyakran alkalmazták nemkívánatosnak ítélt személyek likvidálására,
kivégzésekre
(még ma sem tisztázott, hogy Napóleon is egy ilyen szándékos
arzénmérgezésnek volt-e az áldozata).

Vagyis ennek aligha volt/van bármi közvetlen hatása az öngyilkosságra.

Üdv. Judit