[Csaladtortenet 2] Lerombolt települések

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2012. Jan. 28., Szo, 13:32:09 CET

Kedves Listalakók,

csak kíváncsiságból érdeklődöm, hogy MAGYARORSZÁGON is történt-e
katonai területté nyilvánítás miatt kitelepítés, majd a települések
szó szerint földdel egyenlővé tétele?

Cseheknél ütköztem a problémába, őseim egyike egy olyan településről
származik, amit 1945 után még legalább 5 másikkal a földdel tettek
egyenlővé, mert a terület katonai gyakorlótérré vált, majd egy
rakétabázist építettek oda. 1989-ben a katonaság kivonult és otthagyta
a nihilt... Természetesen az actapublica-ban rendszeresen lestem,
mikor lesz a környék is feltöltve, de a keresett település
anyakönyveit most sem lelem, pedig a terület körül létező mai
települések mind fent vannak már...

Küldtem egy emailt az illetékes levéltárnak, hátha ők tudnak majd
segíteni, egyelőre várom a válaszukat...

Üdv:
Krisztián