[Csaladtortenet 2] népfölkelők

Adorján Éva adeva40 at freemail.hu
2012. Jan. 28., Szo, 15:06:04 CET

Kedves Listatársak! Köszönöm mindenki hozzászólását a témához. Mielőtt feltettem a listára ezzel kapcsolatos kérdésem, természetesen elolvastam a Wikipédián is, hogy mit lehet tudni a népfölkelőkről. Mennyivel több, emberibb az, amit Tőletek megtudhattam!  Bizom benne ezzel mások is így vannak,  akik olvassák a hozzászólásokat.Én úgy összegeztem magamnak a leírtakat, hogy voltak akik önként lettek népfölkelők, s voltak akik nem.Az elsőkről nem tudom miért, egyik kedvenc filmem az Elfújta a szél szereplői is eszembe jutottak. Mindannyiakról pedig az a szívszoritó érzés, amit a halotti anyakönyvekben szereplő elhúnytak és eltüntek neveinek olvasásakor éreztem.E témában lenne még egy kérdésem, biztos akad valaki, aki segíteni tud. Férjem anyai dédapja házasságánál 1892-ben az alábbi bejegyzést olvastam:  " a vőlegény a népfölkelők közé tartozik, kiszolgált 1 év 9 hónapot a 11. huszárezrednél"Akkor még nem is volt háború, miért kellett a népfelkelő, mit csinált, s mit lehet tudni a 11. huszárezredről? Előre is köszönöm mindenki segítségét.   Üdv. A Éva