[Csaladtortenet 2] népfölkelők

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2012. Jan. 28., Szo, 15:49:16 CET

Kedves Listalakók!

Az ünnepélyes díjátadáson megkérdeztem a HM jelenlévő képviselőjét, aki a
következőket mondta:

Az I VH körüli időben 20 évesen hívták be a legényeket, akiknek a tényleges
szolgálata 2 évig tartott, majd még 10 évig bármikor visszahívható volt,
vagyis elméletileg szolgálatban volt, a háborúba őket azonnal behívták.
Akik 18-20 évesek voltak, vagy már leszolgálták a 12 évet (vagy valamilyen
egyéb ok miatt mégsem hívták be) és még hadkötelesek voltak, azok a
hátországban voltak mozgósíthatóak mint népfölkelők rendvédelmi, katonai
előkészítői-kisegítői (út, vasút, kaszárnya, hadiüzem stb) célokra. Persze
amikor már nem volt elég a harctéren a katona, őket is bevetették. A 20 év
alattiak között sokan voltak, akiket propagandával vettek rá, hogy
frontszolgálatra jelentkezzenek.

Üdv. Judit