[Csaladtortenet 2] módszertan

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2012. Jan. 28., Szo, 22:26:52 CET

Kedves Tamás,

ha így ugrasz neki, ahogy írtad, akkor igen, érdemes figyelned - mivel nem
tudod, rokon-e vagy sem?
Ez ugye majd akkor derül ki, ha házassági adatokról is lesz információd.
Kérdés, hogy a mormon adatbázis segítségével *egyértelműen a megfelelő
"helyre" tudod-e majd sorolni  *a most még levegőben lógókat.
Félek, hogy NEM.

Miért mondom ezt?

Mert az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy csak a (szerintük)
leglényegesebb adatokat tüntetik fel a mormonok a feldolgozott adatok
között, de olyan egyértelműsítő adatokat, mint pl. házszám, már nem...
Ritkább nevek esetén is lehet névazonosság, vagy többszöri házasodás stb.,
ahol azért nem elég csak a név...

Szerény véleményem szerint a mormon adatbázis *csak arra jó, hogy az ott
talált adatokat MÁR CÉLZOTTABBAN lehet ellenőrizni az adott település
anyakönyveiben*, és kiegészíteni a számos egyéb és adott esetben igen
hasznos információval.

Mint ezt már volt szerencsém korábban legalább 2x is jelezni: a
keresztelések CSAK KERESZTELÉS DÁTUMOT tartalmaznak, születést nem - holott
kb. a 19. sz. közepétől ez is jegyezve volt már a legtöbb helyen! És mivel
adott esetben hetek is elteltek a születés és a keresztelés között
(tapasztalat), a korrekt adatok érdekében nem elég csak és kizárólag a
mormon adatbázisra hagyatkozni...
Én legalábbis csak támasznak használom, de amíg nem láttam saját szememmel
a bejegyzést, nem fogadom el korrektnek.

Üdv:
Krisztián